הברחה יצירתית: סיגריות הוסוו בתוך מאפים בדרך לארץ

סיגריות במסווה של מאפים: מכס אשדוד סיכל ניסיון הברחה של 3.3 מיליון ש"ח

בשבוע שעבר סיכלו פקחי מכס וחוקרי יחידת הסמים והמכס בנמל אשדוד ניסיון הברחה של סיגריות לישראל. הסיגריות הוסוו בתוך מכולה שיובאה מאיחוד האמירויות ועליה הוצהר כי היא מכילה מאפים.

באנר דק אסותא

הברחת הסיגריות התגלתה בבדיקה באמצעים טכנולוגיים ופיזיים. הסיגריות אוחסנו בחבילות שהתחזו למאפים, הן בגודלן והן במראן החיצוני. ועליהם הוצהר כי הם מכילות מאפים בעלות של כ-55 אלף ₪. מטרת ההסוואה הייתה להערים על בודקי המכס ולהתחמק מתשלום מס.

על פי כמות הסיגריות שנמצאו, 150,200 קופסאות, חושב כי המבריחים ניסו להתחמק מתשלום מסים בסך 3.3 מיליון ש"ח. בעקבות סיכול ההברחה נעצרו שני חשודים:

יבואן: ישראלי תושב עין ראפה הסמוך לירושלים, על שמו הוגשה הצהרת היבוא.

תושב חברון: החשוד כי עומד בפועל מאחורי ניסיון ההברחה והפעיל את הישראלי לצורך ביצועה.

החשודים שוחררו בתנאים מגבילים וחקירתם נמשכת.

הברחת הסיגריות מדגישה את נחישות רשות המסים למנוע הברחות ולחשוף פעילות פלילית. תפיסת הסיגריות מונעת מהברחות עתידיות ופגיעה בהכנסות המדינה.

בדיון בערר שהוגש על ידי "החשוד", עבד קאדר כפראוי, שהתקיים בבימ"ש המחוזי בבאר שבע ציינה כבוד השופטת יעל טייב כי "העורר הינו תושב השטחים ועל כן יש צורך בערבויות גבוהות כדי להבטיח את התייצבותו, במיוחד בשים לב לסכום המס ממנו ביקש להימנע, מהעבירה המיוחסת לו והעונש הגלום בה, וכן בשים לב לעוצמת הראיות שיש בידי המשיבה… מצאתי מקום לדחות את הערר".

אילוסטרציה- אין קשר לכתבה. צילום: דוברות משטרת ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן