אשדוד מאבדת את המכללה להנדסה: בירוקרטיה חונקת עתיד אקדמי?

SCE  המכללה האקדמית להנדסה עוזבת את אשדוד: סוף עידן להנדסה בעיר?

לאחר 20 שנה של פעילות באשדוד, המכללה האקדמית להנדסה עוזבת את העיר. הסיבה העיקרית לכך היא עיכובים בירוקרטיים מצד העירייה, שגרמו לקשיים רבים בקידום תוכניות פיתוח הקמפוס.

אסותא קמפיין קל יותר

הוועד המנהל של SCE הודיע אמש כי החל משנת הלימודים הבאה, לא יתקיימו קליטות חדשות של סטודנטים בקמפוס אשדוד. צעד זה יוביל לסגירה הדרגתית של המכללה בעיר לאורך מספר שנים.

ההחלטה התקבלה לאחר מאמצים רבים מצד SCE לקדם את תוכניות פיתוח הקמפוס. לטענת המכללה, נתקלה ב"התעללות בירוקרטית" מצד מחלקות שונות בעירייה, אשר עיכבו את הליכי אישור תוכניות הבנייה.

במכתב ששלח ב-22 במאי, פרופ' יהודה חדד ראש המכללה, לראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, הוא תיאר את הקשיים הרבים עמם התמודדה SCE: לפיהם המחלקות השונות בעירייה ״מתעללות״ באנשי המקצוע של המכללה ולא מאפשרות להם להתקדם בתוכנית בינוי הקמפוס.

במכתב נכתב:

״למרות שבעבר קיבלנו אישור לתוכנית הבינוי של הקמפוס נאלצנו לעדכן אותה לדרישת מהנדס העיר החדש ולעבור חלק גדול מהליכי האישור מחדש. לאחר שכבר נחתמו נוסחי כתב שיפוי והתחייבות, נעצר שוב הליך קבלת ההיתר, משום דרישה חדשה לכתב שיפוי והתחייבות מיוחד עבור הרובע האקדמי המיוחד. דרישה לפיה המכללה מתחייבת שלא תגיש בקשה לתעודת גמר או כל אישור אחר בטרם תושלמנה עבודות פיתוח בשטחים ציבוריים ותשתיות ציבוריות (מחוץ למכללה), לרבות מתקן לטיהור שפכים. יוצא שהמכללה תלויה בגורמים חיצוניים כך שגם אם תושלם הבנייה מצידה אך גורמים אלו לא ישלימו את המתחייב, המכללה לא תקבל אישור איכלוס״.

״למרות מאמצינו הרבים במשך השנים״, חתם פרופ׳ חדד את מכתבו לראש העיר. ״לאחר 20 שנה של פעילות באשדוד ו-5 שנים מאז הנחת אבן הפינה אנחנו עדיין לא מתקדמים. אני מודיע לך בצער רב כי אנחנו מוותרים על השטח בו זכינו במכרז״.

עזיבת SCE מאשדוד היא מכה קשה לעיר. המכללה מהווה מוסד אקדמי חשוב, המכשיר כ-15% מהמהנדסים בישראל. סגירתה תפגע משמעותית בהיצע ההשכלה הגבוהה באשדוד, ותוביל לאובדן מקומות עבודה רבים.

גורמים בעיריית אשדוד טרם הגיבו על ההחלטה של SCE. ייתכן שבעתיד יתקיימו מגעים בין הצדדים במטרה למצוא פתרון שיאפשר את המשך פעילות המכללה בעיר.

בינתיים, סטודנטים הלומדים כיום ב-SCE אשדוד יוכלו להמשיך את לימודיהם עד סיום התואר. עם זאת, עתידם של הסגל האקדמי והמינהלי של המכללה אינו ברור.

סגירת SCE באשדוד מסמלת את סוף עידן עבור ההנדסה בעיר. נותר לקוות שיימצא פתרון שיאפשר את המשך פעילותה של המכללה, או שמוסד אקדמי אחר יתפוס את מקומה ויספק לתושבי אשדוד הזדמנויות להשכלה גבוהה בתחום ההנדסה.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה:

"ראש העיר ונשיא המכללה קיימו היום שיחת טלפון מעמיקה ואפקטיבית, שבסיומה הוחלט לקיים פגישה לטובת הסדרת הנושא באופן שיאפשר לתושבי אשדוד ולמכללה להמשיך את שיתוף הפעולה רב השנים".

אילוסטרציה, אין קשר לכתבה. צילום: יח"צ SCE

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן