מועצת המובילים הודיעה לחברות ההובלה שלא לפקוד את נמל הדרום החל מיום חמישי הקרוב ועד להודעה חדשה

בעקבות חוסר תפקוד של הנמלים החדשים, אלפי משאיות ונהגים נאלצים להמתין 5 שעות ויותר בכל יום עבודה.
לאחר פניות חוזרות ונישנות לנמלים בנושא זה, שלא הועילו, קיימה הנהלת מועצת המובילים ישיבת חירום היום, בין ההחלטות: החל ממחר משאיות לא תפקודנה את נמל הדרום, ומחר בשעה 9:00 יתקיים כינוס של הנהלת מועצת המובילים, מנהלי חברות הובלה ונהגים בשער נמל הדרום.


הנה נוסח פרוטוקול הישיבה מהיום:
סיכום ישיבת חירום
הנהלת מועצת המובילים שהתקיימה היום, יום ג' 2.5.23
נושא הדיון:
חוסר תפקוד נמלי הים: נמל המפרץ ונמל הדרום.
מדינת ישראל השקיעה למעלה מ – 16 מיליארד ₪ לפיתוח הנמלים החדשים וזאת במגמה לשפר את תנועת המטענים ממדינת ישראל ואליה.
במבחן התוצאה, אין שינוי והתנהלות הנמלים החדשים גורמת להמתנות של אלפי משאיות ונהגים, 5 שעות ויותר בכל יום עבודה.
התוצאה – עלויות כבדות על חברות ההובלה, פגיעה בשכר הנהגים, הכשלת השרשרת הלוגיסטית וכולם מתגלגלים על הצרכן בייקור המוצרים במשק.
בהמשך לדיונים רבים שהתקיימו בין יו"ר מועצת המובילים ומנהלי הנמלים, בתיאום עם לשכת הספנות, איגוד לשכות המסחר והתעשיינים, היתה ציפייה לשיפור, כאשר במציאות המצב מחריף מיום ליום, נהגים מסרבים לפקוד את הנמלים, בפרט נמל הדרום, וניכר כי השקעה עצומה של מדינת ישראל יורדת לטמיון.
לאור זאת, התכנסה הנהלת מועצת המובילים ומנהלי חברות הובלה לישיבה דחופה ולהלן
ההחלטות:
- הנהלת מועצת המובילים בצירוף מנהלי חברות תתכנס סמוך לשער נמל הדרום לדיון במשבר והדרכים לפתרונו, ביום ה', 4.5.23 בשעה 9:00.
- משאיות לא תפקודנה את נמל הדרום החל מיום ה' 4.5.23 ועד הודעה חדשה.
- במסגרת ישיבת ההנהלה, יוזמנו הנהגים להגיע ולהשמיע את מצוקתם ולחתום על עצומה שקוראת לכל האחראים על המחדל לפעול לפתרון דחוף למצב.