צרפת: צעדת מחאה ענקית נגד האנטישמיות

מאז ההתקפה הברוטלית של חמאס על יישובי הדרום ב-7 באוקטובר, נרשמו 1,159 פעולות אנטישמיות בצרפת. פי שלושה יותר מאירועים אנטישמיים בשנת 2022. בעקבות כך, עיריית בורדו והקהילה היהודית פועלים נגד העלייה החדה באנטישמיות בצרפת ויזמו צעדת מחאה נגד האנטישמיות. שאפו!

באנר דק אסותא

ביום שלישי 7 בנובמבר, חודש לאחר ההתקפה הברברית של ארגון הטרור חמאס-דעאש על יישובי הדרום, נשיאת האסיפה הלאומית Yaël Braun-Pivet, ומקבילה בסנאט Gérard Larcher, קראו להשתתף בצעדה רפובליקנית נגד האנטישמיות.

הצעדה אשר התקיימה השבוע, ביום ראשון 12 בנובמבר, בחסות הליגה הבינלאומית נגד גזענות ואנטישמיות של בורדו וז'ירונד, היתה התגובה והביטוי לגינוי המעשה הברברי וכנגד תופעת האנטישמיות שמרימה ראש.

הקריאה להשתתפות בצעדה הועברה על ידי כל המפלגות הפוליטיות של הקשת הרפובליקנית ואיגודי בורדו רבים, מהשמאל עד לימין, ובהודעה משותפת לעיתונות, מפלגות הרוב הנשיאותי (רנסנס ז'ירונד, מודם, Parti Radical de Gironde ו-Horizons Gironde) קראו ל"כל מי שקשור לערכי הרפובליקה" להתגייס. לקריאה זו הצטרפו גם המפלגה הסוציאליסטית, מפלגת השמאל הרדיקלי אירופה אקולוגיה הירוקים וה-PCF.

צילום: המחלקה לקשרי חוץ

בראש התהלוכה, נישאה כרזה גדולה עם הסיסמה "למען הרפובליקה, נגד האנטישמיות, בואו נצעד!", ובמהלכה הבהיר ראש עיריית בורדו, פייר הורמיק, כי אסור לצטט אמירות והתקפות אנטישמיות בבורדו. "לתקוף סמל יהודי בבורדו זה לתקוף את הרפובליקה וגם את העיר" אמר.

נציגי פרלמנט, מימשל וארגונים אזרחיים כמו גם ראשי ערים, נציגי מימסד דתיים וראשי הקהילה היהודית אשר השתתפו בתהלוכה, אמרו דברים בגנות האלימות והאנטישמיות ובזכות הסובלנות והערכים הליברליים.

כך נשמעו אמירות כדוגמת "האנטישמיות היא מגיפה מתועבת ולעולם אסור לנו להיכנע", "ראינו בשבועות האחרונים את כמות המעשים האנטישמיים מתפוצצים ברחובותינו ולכן חשוב לבטא בתקיפות את ערכי הרפובליקה ולצעוד יחד", "המעשים האנטישמיים הללו משברים את החברה ומערערים את הלכידות הלאומית", "גזענות ואנטישמיות הן נגעים שנגדם אנו ממשיכים להילחם" ועוד.

את הצעדה חתמו בהמנון הלאומי ובהצהרה כי צרפת מוקיעה ומגנה את המעשים האנטישמיים האלה. "בשם הכבוד לערכים הרפובליקניים של שוויון חופש ואחווה, אנו מצהירים כי כל מעשה המסכן את יהודי ארצנו מסכן את ערכי היסוד של הרפובליקה", אמרו וקראו לשחרור מידי של כל החטופים.

צילום: המחלקה לקשרי חוץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן