מי זכאי לדרכון אוסטרי ומהם היתרונות הגדולים שבאזרחות אוסטרית

קרדיט לתמונה Freepik

אם אתה תוהה לעצמך האם אתה זכאי לאזרחות אוסטרית ולדרכון אוסטרי, הקטע הבא בשבילך! לא מעט ישראלים משתוקקים להוציא דרכון אירופאי. אחת המדינות הידועות והמבוססות באירופה – היא אוסטריה.

באנר דק אסותא

תיקון החוק האוסטרי, ספטמבר 2020

התיקון לחוק האוסטרי שנכנס לתוקף בספטמבר 2020  הקל באופן משמעותי על דרך הוצאת אזרחות אוסטרית עבור ישראלים. השינוי מתייחס לאנשים שהתגוררו או היו אזרחי אוסטריה לאחר שנת 1933 ועזבו לפני מאי 1955, ניצולי שואה שהיגרו או ברחו ולצאצאיהם. גם מי שלא היו אזרחי אוסטריה אך התגוררו בה, זכאים. מדובר בהקלה משמעותית, שכן לא מדובר רק על צאצאיהם של מי שהיו אזרחי אוסטריה אלא מדובר גם על מי שרק התגוררו באוסטריה. בנוסף, לעומת מדינות אחרות, אין צורך לדעת את השפה הגרמנית בכדי להנפיק דרכון אוסטרי . דבר המהווה לא פעם בעיה ומכשול עבור ישראלים בדרך להוצאת דרכונים במדינות זרות.  כרגע ישנן הקלות משמעותיות, ביחס לתנאים שהיו בעבר ולא ייגבה תשלום אגרה. לכן מומלץ להתחיל בתהליך מוקדם ככל שאפשר.

התנאים להוצאת דרכון אוסטרי

מי זכאי לדרכון אוסטרי?

החל מיום 01.09.2020 יהיו זכאים לאזרחות אוסטרית יהודים ניצולי שואה שהיו אזרחי או תושבי אוסטריה שנמלטו או עזבו את אוסטריה עד 15.05.1955 וכל צאצאיהם.

הוכחת זכאות לאזרחות אוסטרית

בכדי להוציא דרכון אוסטרי יש קודם כל להוציא אזרחות אוסטרית. על מנת לעשות זאת, יש להציג מסמכים המוכיחים זכאות לאזרחות אוסטרית, תוכלו להיעזר בעו"ד לשם מטרה זו, שכן, לא תמיד פשוט להנפיק מסמכים אלה.

תהליך איסוף החומרים לשם הוכחת הזכאות לאזרחות אוסטרית הינו תהליך לא קצר. ברוב המקרים, יש צורך בבדיקה ארכיונית האורכת בין מספר שבועות למספר חודשים, לאחריהם מתקדמים להגשת הבקשה עצמה לאזרחות אוסטרית.

מה הן היתרונות בהחזקת אזרחות אוסטרית ודרכון אוסטרי?

  • מעבר חופשי בין מדינות באירופה- הדרכון האוסטרי מקנה חופש תנועה רחב באופן משמעותי יותר מהדרכון הישראלי. הדרכון האוסטרי מקנה מעבר נוח, קל וחופשי בין מדינות האיחוד האירופי ואף גישה לכלכלה העולמית.
  • לימודים באוסטריה ובאיחוד האירופי: הדרכון האוסטרי מקנה זכות לימודים באוסטריה ובמדינות האיחוד האירופי ללא הגבלה וללא צורך בוויזת סטודנט. בנוסף, בעלי דרכון אוסטרי יכולים גם לקבל סבסוד ומלגות עבור לימודים גבוהים.
  • עבודה באוסטריה ובאיחוד האירופאי ללא הגבלה.
  • השתתפות בבחירות באוסטריה ובאיחוד האירופאי
  • מיסוי: יתרון נוסף של דרכון אוסטרי הוא שאין מיסוי כפול לאזרחים עם אזרחות כפולה, לאוסטריה יש אמנת מס עם מספר מדינות, ביניהן ישראל.
  • אזרחי אוסטריה זכאים גם להקלות שונות במגוון תחומים, בניהם פתיחת עסקים.

הורי לא מימשו את זכותנו לאזרחות אוסטרית- מה המשמעות?

ככל שהוריך זכאים לאזרחות אוסטרית, ניתן לדלג בין דורות כך שהבקשה תוגש רק עבור צאצא מסוים ללא קשר להוצאת האזרחות של ההורים עצמם.

לסיכום, כל הזכאים לאזרחות אוסטרית זכאים גם לדרכון אוסטרי.

תהליך הוצאת אזרחות אוסטרית הינו הליך ארוך, הכרוך בהמצאת טפסים ובהמתנה רבה, עם זאת בשל היתרונות הרבים שבכך, אם אתה חושב שאתה זכאי לאזרחות אוסטרית, אל תחכה על מנת להנות מההטבות השונות להם זכאים אזרחי אוסטריה ותפעל לשם המצאת המסמכים המתאימים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן