איך נשמור על איכות המים שלנו לאורך זמן

מים נקיים

מים נקיים הם הבסיס לאיכות חיים. במידה רבה האנושות לא הייתה יכולה להמשיך לשרוד לולא הייתה לנו האפשרות ליהנות ממים נקיים הזורים לצינור שלנו מתי שרק נרצה. אבל מה שנדמה לנו כאילו הוא מובן מאליו, לא באמת כזה. כלומר, אנחנו כבר רגילים ליהנות ממים הזורמים אלינו בצורה חופשית מתי שרק נרצה. כאשר בפועל, מערכת מורכבת צריכה לעבוד ללא דופי על מנת שהנס הזה אכן יתרחש. במאמר הבא נדבר על הצנרת או יותר נכון נדבר על בדיקת מז"ח. נסביר איך עובדת הצנרת בבית ואיך אנחנו דואגים לכך שהמים המלוכלכים, מי הביוב והמיים הנקיים, לא יבואו במגע האחד עם השני. רוצים לשמוע עוד? אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל הפרטים.

באנר דק אסותא

כמה מילים על האופן בו עובדת הצנרת שלנו

כדי שהצנרת תעבוד אנחנו צריכים לדאוג לכמה דברים. קודם כל, אנחנו צריכים לזכור כי המערכת עובדת בזכות שתי קבוצותת של צינורות, כאשר לכל אחת מהקבוצות יש תפקיד מעט שונה. קבוצה אחת אחראית על זרימה של מים נקיים ממקורות המים ישר אל הצינורות שלנו בבית. קבוצה שניה של צינורות אמונה על העברה של המים המלוכלכים, מי הביוב, אל מערכת הביוב העירונית ומשם לבורות ניקוז המיועדים לניקוז מי ביוב. אנחנו צריכים להבין כי בכל נקודת ממשק של הצינורות בבית עם מערכות המים של העירייה, יש סכנה כי יהיה ערבוב. בטעות, אנחנו נראה זרימה חוזרת של מים מלוכלכים הזורמים פנימה לתוך הצינורות הנקיים. כך כמובן, המים שלנו יהפכו עכורים ובדיעבד לא רק שלא נוכל ליהנות ממים נקיים באופן חופשי אלא, יש ממש סכנה להתפרצות של מחלות וכיוצא בזה. איך אנחנו יכולים להתמודד עם האתגר הזה? על ידי בדיקת מז"ח. בדיקה אשר יכולה לקבוע האם קיימת זרימה חוזרת של מים. קיום הבדיקה באופן קבוע תבטיח כי המים אותם תשתו יהיו נקיים וראויים לשתיה. איך הבדיקה נעשית ומי רשאי לעשות אותה? מיד נסביר הכל.

מי מחויבים בבדיקה מתוקף החוק

במדינת ישראל בדומה למדינות מערביות אחרות, ישנה רגולציה נוקשה המתמקדת בכל הקשור לחוקי הבניה. בין היתר, במקרים רבים, כדי לקבל אישור ליישב דיירים בנכס, על היזמים של הפרויקט להוכיח כי אכן התקיימה בדיקת מז"ח כנדרש. בין היתר, מחויבים בבדיקה היזמים במקרים הללו:

  • עסקים: כל עסק המחובר למערכת המים מחויב על פי חוק לבצע את הבדיקה הזו.
  • בתים פרטיים ומשותפים: כאן מתייחסים למי שיש להם מערכת דישון או בריכה.
  • משקים חקלאיים, לולים ורפתות.

כדאי להזכיר כי לא כולם מחויבים בבדיקת מז"ח. אלא בעיקר מי שיש להם יותר ממערכת מים אחת ויחידה. כלומר, מי שבמקרה שלהם גוברת הסכנה לכך שמים נקיים ומים עכורים יבואו במגע האחד עם השני.

מי רשאים לבצע את הבדיקה וכל כמה זמן יש לקיים אותה

כדי לקבל את האישורים הנדרשים עלינו לשים לב בידי מי אנחנו מפקידים את ביצוע הבדיקה. רק חברה מקצועית, מעבדה מוסמכת עם רישיונות רלוונטים, יכולה לבצע את הבדיקה הזו. פשוט, מפני שאם לא נפקיד את הבדיקה בידי מי שיש להם את הרישיונות הרלוונטים, נגלה כי אין תוקף או משמעות לאישור אותו קיבלנו הלכה למעשה.

בנוסף, ההמלצה היא לקיים את הבדיקה אחת לשנה לכל הפחות. הרי לכתחילה, מטרתה של הבדיקה היא להבטיח כי המים בהם אנחנו משתמשים נקיים, בניסיון למנוע מחלות וכיוצא באלו. הרבה יותר קל להכין תרופה למכה מאשר להתמודד עם הנזק לאחר שזה נגרם. לכן, אנחנו ממליצים מכל לב לא להתמהמה ולהזמין שירות מקצועי עוד היום.

מאמר נכתב בשיתוף סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ >

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן