הנמל שמניב זהב: נמל אשדוד מחלק דיבידנד ענק של 270 מיליון ש"ח למדינה

דירקטוריון נמל אשדוד אישר היום חלוקת דיבידנד למדינה בסכום של 270 מיליון ש"ח, 150 מיליון ש"ח מהרווחים הצבורים של החברה ו-120 מיליון ש"ח מהרווחים השוטפים. סכום זה מביא את סך הדיבידנד שחולק למדינה בעשור האחרון ליותר ממיליארד שקל

החלוקה מתבצעת למרות התחרות הגוברת בתחום הנמלים ובעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, שמשפיעה עמוקות על המשק הישראלי ועל תחום הנמלים. דירוג חברת נמל אשדוד לשנת 2023 הוא ilAA+/stable.

באנר דק אסותא

שרת התחבורה, תא"ל (במיל') מירי רגב:

״נמל אשדוד הוא מהנמלים החזקים והרווחיים בישראל, השומר על תפקוד רציף ויעיל בכל מצב, לרבות בתקופה קשה ומורכבת של מלחמת חרבות ברזל. מאות מיליוני השקלים המועברים לרווחת כלל אזרחי ישראל מדי שנה כדיבידנד הם ההוכחה הטובה ביותר לתחרות הבריאה בין הנמלים, אשר תורמת לניהול יעיל וחסכוני של כל אחד מהם. משרד התחבורה בראשותי ימשיך להשקיע בפיתוח הנמלים, המשמשים כשער הכניסה העיקרי של כל הסחורות המיובאות לישראל, ובפיתוח תשתיות דרכי הגישה והמסילות המחברים אותם לכל חלקי הארץ."

השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם:

"אני גאה בעובדי נמל אשדוד על ההשקעה, המסירות והרווחיות. דירקטוריון החברה ממשיך לחלק דיבידנדים נאים ולהעשיר את קופת אוצר המדינה. נמל אשדוד הוא דוגמה לניהול מקצועי ומניב."

תרומה משמעותית לכלכלה הישראלית

הדיבידנד מחזק את קופת המדינה ומאפשר להשקיע בתחומים חיוניים כמו חינוך, בריאות וביטחון.

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן:

"נמל אשדוד מהווה דוגמה להתנהלות תקינה ורווחית. בעולם של תחרות, נמלי ישראל צריכים להציע שירות טוב ומשתלם יותר. המרוויחים מכך הם המשק הישראלי וכלל אזרחי ישראל."

ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות:

"חלוקת הדיבידנד מעידה על איתנות פיננסית מצוינת של הנמל. אני מברך את הדירקטוריון ואת עובדי הנמל על פעילותם לטובת הצלחת הנמל."

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר:

"דירקטוריון נמל אשדוד אישר חלוקת דיבידנד בסכום משמעותי. היקף החלוקה שאושר מעיד על חוסנה הפיננסי של החברה. אנו גאים לחזק בעת הזו את קופת אוצר המדינה. למרות האתגרים הרבים הוכחנו כי אנו פועלים באופן אחראי ומקצועי ושומרים על נמל פתוח ובטוח."

המנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד, אלי בר יוסף:

"חוסנה של החברה בא לידי ביטוי גם בשנת 2023. אנו ממשיכים לפעול בזהירות ובנחישות אל מול האתגרים, מה שאיפשר לנו השנה, למרות המלחמה, לחלק דיבידנד משמעותי למדינה."

צילום: דוברות נמל אשדוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן