ניקיון מקצועי ויסודי באמצעות אמבט אולטרסוני – במה מדובר והיכן זה רלבנטי?

 

אמבט אולטרסוני משמש ככלי לניקוי, חיטוי ועיקור, של כלי עבודה כירורגיים קטנים ומורכבים.

באנר דק אסותא

בעיקר במוסדות רפואיים, מעבדות ומרפאות, בהם נדרש ניקיון שוטף, מקצועי ויסודי ביותר.

בדרך כלל משתמשים באמבט אולטרסוני לניקוי כלים רפואיים. בכל קליניקה ומרפאה, כמו גם כמובן בתי חולים ומרכזים רפואיים למיניהם מסוגים שונים ומגוונים. במקומות אלה נעשה שימוש בכלים זעירים ומורכבים אותם חייבים לדאוג לנקות באופן יסודי על בסיס שוטף (מספר פעמים לאורך היום). זה נכון כמובן לגבי מרפאות של רופאי שיניים, חדרי ניתוח, מעבדות, מרכזי חיטוי וכיוצ"ב.

 מהו אמבט אולטרסוני וכיצד הוא פועל?

צורת הפעולה של מכשיר מתקדם מסוג זה מרתקת, במיוחד בהתחשב בעובדה כי הוא מסוגל לנקות ולחטא כלים וחפצים קטנים ומורכבים, ואף לעשות זאת בצורה יסודית ומוצלחת ביותר. היכן נעשה שימוש באמבט אולטראסוני ובאילו מקומות הוא רלבנטי ועשוי לייעל את העבודה ולהעלות את רמת הניקיון וההיגיינה?

אמבט אולטרסוני הוא מכשיר קטן יחסית, שניתן להעמידו בקלות על שולחן או מדף (ניתן למצוא דגמים שונים בנפחים וגדלים שונים, אך בגדול מדובר במכשיר יחסית קטן המשמש לניקיון, חיטוי ועיקור של כלים וחפצים קטנים), הכולל תא פנימי אליו מכניסים את החפצים והכלים אותם מעוניינים לנקות באופן יסודי ביותר. מדובר במכשיר קומפקטי וקטן יחסית אותו ניתן להציב בנוחות בכל מקום במעבדה או בקליניקה, בלי שיתפוס יותר מדי מקום.

המכשיר מחולל גל אולטראסוני (גל קול בתדר גבוה מאוד) באמצעות מתמר אשר ממיר אות חשמלי לכדי תנודות מכאניות. הגל האולטראסוני מתקדם במהירות דרך תמיסת ניקוי מיוחדת, ויוצר עשרות אלפי בועות קטנטנות אשר מתפוצצות בצורה מעגלית ובדפוס מסודר יחסית. הבועות בתמיסת מגיעות לכל מקום ולכל חריץ, גם הקטנים ביותר, ויוצרות פעולה של ניקיון יסודי מאוד, בקנה מידה זעיר של ממש. זה מבטיח כי גם כאשר מדובר בכלים וחפצים קטנים עם חלקים עוד יותר קטנים ואף חללים מזעריים הקיימים בתוך מבנה הכלי (ונוטים לצבור חיידקים וזיהומים) – כל נקודה ונקודה בכלי תעבור ניקוי יסודי ומוקפד. קשה מאוד להגיע לתוצאה יסודית שכזו באמצעים אחרים, כולל מרבית המכשירים הייעודיים לניקיון. כשמדובר בניקיון יסודי כל כך בקנה מידה קטן כל כך, נדרשת טכנולוגיה מתקדמת מסוג זה על מנת להבטיח תוצאה מוצלחת.

את האמבט האולטרסוני ניתן למצוא גם מחוץ לעולם הרפואה. למשל, בתחום הציוד למעבדות. גם כאשר לא בהכרח מדובר במעבדה מתחום הרפואה, קיים לרוב צורך מהותי לעבוד עם כלים, חפצים ומכלים נקיים לחלוטין. זה מה שמבטיח כי המחקר הנערך במעבדה אכן יהיה אפקטיבי ולא ייפגע כתוצאה מזיהומים למיניהם. לכן, גם עבור שורה ארוכה של מעבדות, אמבט אולטרסוני הוא אחד ממכשירי ניקוי הכלים המרכזיים והמומלצים ביותר, לרוב כחלק ממערך ניקיון וחיטוי שלם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן