יחד ננצח: יום כחול קורא לציבור להיבדק ולמנוע סרטן המעי הגס

יום כחול: אור כחול מאיר את המאבק בסרטן המעי הגס

ב-31 במרץ 2024, יתקיים "יום כחול" ארצי להגברת המודעות לסרטן המעי הגס. במסגרת אירועי יום זה, יוארו מבני ציבור ומונומנטים רבים ברחבי ישראל באור כחול, כחלק מיוזמה בינלאומית להעלאת המודעות למחלה קשה זו.

באנר דק אסותא

עמותת "צו מניעה והתמודדות עם סרטן המעי הגס" עומדת מאחורי הקמפיין, וקוראת לציבור לצאת ולהיבדק. "דמיינו לכם כי בכל חודש מתרסק מטוס בישראל וכתוצאה מכך 120 נוסעים מתים ו-250 נפצעים. זה מספר המתים והחולים בישראל מסרטן המעי הגס בכל חודש", מדגישים בעמותה.

החדשות הטובות הן שסרטן המעי הגס ניתן למניעה. על פי נתוני משרד הבריאות, המחלה פוגעת בכ-3,000 איש בשנה, הן גברים והן נשים, בכל המגזרים. לרוב, היא מופיעה בגיל 50 ומעלה, אך בשנים האחרונות נרשמת עלייה מדאיגה בשכיחות המחלה בקרב צעירים מתחת לגיל 50.

"אל תחכו לסימן. היבדקו בזמן", קוראים בעמותה. כל אחד ואחת יכולים לבחון את עצמם ולבדוק האם מופיעים אצלם תסמינים כמו דם בצואה, כאבי בטן מתמשכים, אנמיה, עייפות וחולשה, שינוי בהרגלי היציאות, חוסר תיאבון וירידה לא רצונית במשקל. אם אתם חווים תסמינים אלה, או שיש לכם היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס, חשוב להתייעץ מיד עם רופא/ת המשפחה.

בדיקות הסקר הן כלי יעיל לאבחון מוקדם של המחלה. בדיקת הקולונוסקופיה, הנחשבת לבדיקה המומלצת ביותר, מאפשרת לאבחן פוליפים טרום סרטניים ולהסירם מיד, ובכך למנוע התפתחות של סרטן.

עיריית אשדוד היא אחת הרשויות המקומיות שמצטרפות לקמפיין. ב-31 במרץ יוארו כיכר המפרשים וכיכר עין השמש באור כחול, ומחלקת הבריאות קוראת לתושבים להיוועץ עם רופא המשפחה ולהקדים ולהיבדק, במיוחד אם מופיעים אצלם תסמינים או קיימת היסטוריה משפחתית. "אבחון וטיפול מידי מצילים חיים", מדגישים במחלקת הבריאות.

"יום כחול" הוא הזדמנות נהדרת להגביר את המודעות לסרטן המעי הגס ולעודד אנשים להיבדק. יחד, אנחנו יכולים להציל חיים.

הנה כמה טיפים חשובים:

גיל 50 הוא גיל מומלץ להתחיל בבדיקות סקר לסרטן המעי הגס.

התייעצו עם רופא/ת המשפחה לגבי הבדיקה המתאימה לכם ביותר.

אל תתביישו לדבר על סרטן המעי הגס. העלאת המודעות יכולה להציל חיים.

שתפו את הכתבה הזו עם חברים ומשפחה.

יחד, נדליק את האור הכחול וננצח את סרטן המעי הגס.

קרדיט: צו מניעה והתמודדות- סרטן המעי הגס
קרדיט: צו מניעה והתמודדות- סרטן המעי הגס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן