בחירת מטבח חדש לבית – כל מה שצריך לדעת

קרדיט תמונה FREEPIK

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, מטבח חדשים לא רוכשים לעיתים קרובות. זאת בעוד כי במרבית המקרים בהם נדרשים לבחור מטבח, יהיה מדובר על מצב בו רוכשים או לחילופין מחליפים בית או דירה, או שלמעשה בזמן שיפוץ. עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר על תהליך מורכב וממושך, בו מעורבים שורה רחבה של בעלי מקצוע שונים, מה שמוביל להשקעה בלתי מבוטלת. על כן, במטרה להיות ערים לאורך כל התהליך הסבוך הזה ובאמת להבין לעומק מה הוא כולל, חשוב שתשאלו את עצמכם מספר שאלות חשובות:

באנר דק אסותא

רגע, מה התקציב?

לפני שאתם ממהרים לבחור מבין שורה רחבה של מטבחים לבית, נסו לקבוע מהו התקציב שאתם מוכנים להשקיע במטבח החדש שלכם. על מנת לאבחן את התקציב בצורה המיטבית, נסו להבין האם מדובר על מטבח שאמור לשרת אתכם באופן אישי במהלך השנים הבאות? האם בכלל מדובר על דירה להשקעה? האם אתם אנשי מטבח ומדובר על החלל המועדף עליכם? וכיוצא בכך. בנוסף, עליכם לזכור כי על התקציב לכלול בתוכו עלויות נלוות נוספות כמו מוצרי חשמלי, ברז, תאורה, כיור וכן הלאה. זאת בעוד כי במהלך שיפוץ יהיו עלויות נוספות לעבודות כמו חשמל, צביעה ואינסטלציה.

כיצד ניתן לקבוע את צורת הפריסה?

צורת הפריסה של המטבח תתקבל במרבית המקרים לאחר התחשבות בתוכנית הבית, בגודל החלל אשר מיועד לשמש כמטבח וכן גם בתפקוד הרצוי של המטבח. בעת בה מחליטים על צורת הפריסה של חלל המטבח, חשוב גם לקחת בחשבון את הפעולות העיקריות שיתבצעו במסגרת השימוש בחלל, האם מדובר בבישולים בלבד? מה לגבי פינת ישיבה? כמה אנשים יבצעו שימוש וישהו במטבח בו זמנית? כיצד ינועו בני הבית והאורחים בחלל? מה לגבי כמות האחסון הנדרשת? ועוד.

מה לגבי עיצוב המטבח?

כאשר אתם בוחרים את הסגנון העיצובי של המטבח החדש שלכם, חשוב לקחת בחשבון את הקו העיצובי שמנחה את כלל חלל הבית. במילים אחרות – עליכם להתייחס לפלטת הצבעים שסובבת סביב הבית כולו, אל הריהוט, התקציב וכמובן – העדפותיכם האישיות. זאת בעוד כי ההמלצה המרכזית תהיה לבחור בסגנון עיצובי שיחמיא למראה הקיים או לחילופין לעיצוב המתגבש אותו תכננתם מבעוד מועד. למעשה, במטרה להצליח במטלת העיצוב, עליכם לבצע הסתכלות כוללת. זאת בעוד כי בעידן המודרני של היום קיימת שורה רחבה של סגנונות עיצוב שונים, כך שתוכלו להיות בטוחים שתוכלו למצוא את הבחירה האידיאלית שתתאים לטעמכם האישי וכן, גם לקו העיצובי המנחה את חלל הבית כולו. יחד עם זאת, נסו לשאול את עצמכם עוד טרם הגעתכם אל מעמד הרכישה – האם אתם מעוניינים בסגנון מודרני? סגנון כפרי? או שאתם נוטים בכלל ללכת לכיוון של עיצוב מסורתי?

קרדיט תמונה FREEPIK

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן