אשדוד חוגגת שנה: ארכיון עירוני פורץ דרך מוביל את העיר

שנה לארכיון העירוני לתולדות אשדוד: הצלחה מסחררת והבטחות לעתיד

הארכיון העירוני לתולדות אשדוד חגג השבוע שנה להקמתו, תוך שהוא זוכה להצלחה מסחררת והופך למופת לחיקוי עבור מוסדות דומים ברחבי הארץ.

הארכיון, שהוקם במטרה לתעד את ההיסטוריה של העיר ולשמש כמרכז מידע עבור תושביה, הפך תוך זמן קצר למוקד משיכה עבור חוקרים, סטודנטים, תלמידים ותושבים סקרנים כאחד. הצלחתו נובעת במידה רבה מהמודל הייחודי שלו, המתבסס על דיגיטציה מלאה, כלים זמינים וטכנולוגיות מתקדמות.

מכל מקום אפשר להיכנס, לאתר ולהזמין כל מסמך או מידע הנמצא באתר

בין הישגיו הבולטים של הארכיון:

איסוף ותיעוד מקיף של מידע היסטורי על העיר, החל מימיה הראשונים ועד ימינו.

פיתוח מערכת דיגיטלית חדשנית המאפשרת הזנה מהירה ונוחה של רשומות לאתר החשיפה.

שיתוף פעולה פורה עם מוסדות חוץ עירוניים וארציים.

העלאת המודעות לחשיבותו של הארכיון כמקור מידע עירוני.

שילוב פעיל של צעירים בפעילות הארכיון.

נגישות מלאה לאתר הארכיון ולשירותיו עבור אנשים עם מוגבלויות.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

בירך את המעמד וחזר והבהיר את המשמעות של תיעוד עיר והנחת חומרים בעלי משמעות היסטורית עבור הדורות הבאים. הוא התרשם מהדיווח שנמסר באירוע לפיו, במהלך עשרת החודשים האחרונים אתר הארכיון זכה ליותר מ-34 אלף ביקורים בהם נעשו יותר מ-104 אלף פעולות. על פי זה ברור שהשקת הארכיון הביאה מענה לצורך שלהיקפיו לא הייתה מודעות מוקדמת.

 

ד" ר לסרי התרשם גם מהעבודה שנעשית מול בני נוער, כדוגמת הצעירים מבית הספר המקיף ז' בעיר, שמכינים אפליקציה לארכיון – כעבודה ל-5 יח' בגרות במחשבים – ותאפשר להריץ חידוני-ידע ממנו; או התלמידים ממקיף י"א שמסייעים לארכיון ברשתות החברתיות ובכתוביות לסרטים במסגרת "מעורבות חברתית".

אך עיקר התודות היו למתנדבי הארכיון שמגלים מחויבות לפעילות, מתמקצעים באופן מתמיד ומבצעים עבודה שוטפת יקרה מפז, והכל מתוך מעורבות אישית ואהבה לעיסוק. בסיום האירוע ולפני הביקור בארכיון, זכו כל המתנדבים לקבל מידי רה"ע ומנכ"ל החברה העירונית, תעודת הוקרה על תרומתם להתפתחות וביסוס הארכיון העירוני לתולדות העיר אשדוד.

לסיום,

ד"ר דרור ביקש להודות לכל השותפים בחזון ובביצוע – לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ליו"ר יד לבנים ורה"ע לשעבר ד"ר אריה אזולאי, למנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי אורן טואיל, למשנה למנכ"ל העירייה דינה בר אולפן וכמובן לציבור המתנדבים ועובדי הארכיון. "אנחנו נמשיך לפתח את הארכיון לטובת התושבים וקוראים לכל מי שמעוניין לבוא ולתרום לארכיון ולהיות חלק בעיצוב תעודת הזהות של העיר" אמר לסיכום

אין ספק שהארכיון העירוני לתולדות אשדוד הוא נכס חשוב לעיר ולתושביה. הוא מהווה מקור מידע ייחודי ומרתק, ומסייע בשימור זכרונה ההיסטורי של העיר לדורות הבאים.

ניתן לומר שהארכיון העירוני לתולדות אשדוד הוא סיפור הצלחה מרשים, המעורר השראה ומראה את הדרך הנכונה לתיעוד היסטורי בעידן המודרני.

קרדיט: דוברות עיריית אשדוד

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן