קול נשי מתקדם: רפורמה במערכת הבוחרת לרבנות הראשית

נשים עושות היסטוריה: שר הדתות ימנה 10 נציגות לאסיפה הבוחרת לרבנות הראשית

בעקבות פניית תנועת האישה הדתית "אמונה" לשר לשירותי דת הודיע הבוקר השר מיכאל מלכיאלי כי בכוונתו למנות 10 נשים כנציגותיו באסיפה הבוחרת לרבנות הראשית.

אתמול בבוקר פנתה יו"ר תנועת אמונה יפעת סלע לשר מלכיאלי בבקשה כי ימנה 10 נשים לאסיפה הבוחרת מתוקף סמכותו למנות 10 נציגים שייקחו חלק בהצבעה לבחירת הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית.

באנר דק אסותא

בין היתר כתבה סלע בפנייתה:

"תכליתה של רשימת נציגי הציבור היא להביא לידי ביטוי את הפן הציבורי-כללי שבתהליך בחירת הרבנות הראשית ובאופן שמביא לידי ביטוי את הציבור הישראלי על גווניו השונים. אולם בפועל מבנה הייצוג בחוק, מציב באופן מובנה את הייצוג הנשי בחסר משמעותי הן משום מיעוטן היחסי של נשים בנציגות המכהנת בראש הרשויות המקומיות הגדולות, והן משום שאין נציגות נשית בקרב רשימת הרבנים."

בניגוד לחוקים אחרים, חוק הרבנות הראשית לישראל אינו כולל הוראה המבטיחה ייצוג הולם לציבור הנשים באסיפה הבוחרת. זאת, למרות שהרבנות הראשית מעניקה שירותים לשני המינים במגוון תחומים, כשחלקם אף ייעודיים רק לציבור הנשים.

הבוקר, כאמור, הודיע השר בתגובה לפנייה כי הוא מתעתד למנות 10 נשים כנציגותיו באסיפה.

יו"ר תנועת אמונה יפעת סלע:

"אני מודה לשר ומברכת אותו על החלטתו החשובה. כולי תקווה שזו תהיה תחילתה של מסורת מחייבת וצעד נוסף להעמקת הייצוג והמעורבות הנשית באספה הבוחרת את הרבנות הראשית. תנועת אמונה תמשיך להוביל את קולן של הנשים על מנת שיזכו לייצוג הולם בכל מוקדי ההשפעה של החברה הישראלית, ובפרט בעולם הדתי הציבורי במדינת ישראל."

יפעת סלה, יו"ר תנועת אמונה
קרדיט ויקה גורשטיין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן