השיטה שתפחית את החרדה הדנטלית אצל ילדכם

חרדה דנטלית

בואו נגיד את הדברים כמו שהם. פחד מרופא שיניים זו תופעה נפוצה, לא יוצאת דופן, כזו שבאמת יכולה להשפיע על ילדים רבים. הרי כל אחד מאיתנו זוכר את הבדיקה או הטיפול שגרמו לנו להישאר עם תחושה של אי נוחות מסיבות שונות. פעם אחת כיוון שהפעולה לקחה הרבה זמן, הייתה כואבת במיוחד, השאירה אותנו עם תחושה לא נוחה אחרי הרדמה וכן הלאה. אלא שאנחנו מבינים כי טיפולי שיניים אצל ילדים הוא לא משהו שאנחנו יכולים להתחמק ממנו מצד אחד, מהצד השני, אם לא נעודד את הילדים שלנו לשתף פעולה, הרי שהם עלולים להביא לכך שהם יפגעו בטיפול מה גם, שאנחנו בהחלט לא רוצים להכביד על אנשי המקצוע. אבל דעו כי יש הרבה פתרונות לבעיה הזו ועל כך אנחנו רוצים לדבר בהרחבה במאמר הבא. כל מה שאתם צריכים לדעת על טיפול בחרדה דנטלית, תמצאו כאן. רוצים לשמוע עוד? מצויין. כי אנחנו מתחילים עכשיו.

באנר דק אסותא

יש לנו רשימה של דברים אותם אתם יכולים לעשות

לפני שנדבר על החשיבות העצומה שיש לזהות של הרופא או הרופאה במקרה הזה, אנחנו רוצים להזכיר כי ישנם לא מעט דברים אותם אתם בהחלט יכולים לעשות כדי לפתור את הבעיה. קודם כל, נסו להסביר לילדים בשפתם מה עתיד להגיע. כמו שאנחנו, המבוגרים , לא אוהבים הפתעות ומסוגלים לעבור גם אירועים לא נעימים בקלות יחסית, אם אנחנו מגיעים מוכנים מנטלית, הרי שכאן המצב דומה. כאשר אנחנו מגיעים בתחושה של נכונות לעבור את התהליך, הסיכוי שלנו לעבור אותו בטוב עולה פלאים. לכן, נסו להסביר לילדים מה יש להם בשיניים, מה יקרה בטיפול, כמה זמן הוא ייקח וכן הלאה. מה שיעשה להם סדר.

כמובן, הזכירו להם כי אתם שם לידם וכי הם לא צריכים להרגיש לא בטוחים לאורך התהליך.

זהות הרופא גם היא חשובה מאוד

ההמלצה שלנו היא לא לוותר על פניה למי שיש לה לכתחילה גישה לילדים. ישנם רופאי שיניים אשר מומחים בדיוק בעבודה עם אוכלוסיה מהסוג הזה. ההמלצה שלנו היא לבקש עזרה ממי שיודעת בדיוק איך לדבר עם הילדים בשפתם, בגובה העיניים. מה שיעודד אותם לשתף פעולה לאורך הטיפול.

בנוסף ,הרי שרופאה מקצועית בעלת ניסיון יכולה להשתמש בתכשירים כמו גז צחוק. גז צחוק הוא למעשה סוג של חומר טשטוש, לא מסוכן כמובן, אותו אנחנו יכולים לתת לילדים לנשום דרך האף, בתוספת חמצן. כאשר הילדים נושמים גז צחוק, הם פחות שמים לב לכאב ולאי הנוחות, מה שהופך אותם למי שיכולים לשתף פעולה בצורה טובה יותר עם התהליך, למרות תחושת אי הנוחות שהוא יכול ליצור. כמובן, לא כל אחד יכול לבצע את הטיפול הזה ולהשתמש בחומרים כמו גז צחוק לילדים. לכן, חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע מנוסים, בעלי ניסיון, המחזיקים ברשיונות הדרושים לפעולה מהסוג הזה.

העיקר הוא לא לוותר

אנחנו באופן טבעי, לא אוהבים להעמיד את הילדים שלנו בסיטואציה בה הם מרגישים אי נוחות. אבל האמת היא כי אם לא נתעקש איתם בעניין הזה אנחנו למעשה, ממש עלולים להזיק להם בטווח הארוך. לכן, ההמלצה שלנו, גם אם זה לא נעים לעיתים וכן הלאה, לא לוותר ולהעקש לעבור את הטיפול. אתם תראו, אם תנסו לבצע את כל הטיפים הללו, כי כל הסיטואציה מתנהלת באופן הרבה יותר טוב כאשר אתם והילדים מגיעים מוכנים וכאשר אתם נעזרים באשת מקצוע בקיאה בתחום.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן