מה הם לינקים חיצוניים? ומה תפקידם | כל הפרטים

לינקים חיצוניים

לינקים חיצוניים זה BEST LINKS: עד לפני מספר שנים, כל מי שהיה בבעלותו אתר העוסק בתחום מסוים ולא משנה אם מדובר בחנות אי קומרס המוכרת מוצרים, אתר תדמית, בלוג או אתר תוכן היה נעזר בחברת קידום מקצועית שתסייע לו בתהליך הקידום.

באנר דק אסותא

אחד מתתי התחומים שעברו שינוי ניכר בכל מה שקשור לתהליך הקידום האורגני של האתר נקרא לינקים חיצוניים. כדי שהאתר שלנו יהיה מקודם בגוגל, עלינו להשקיע בבניית אסטרטגיית לינקים חיצוניים שיובילו את הגולש לתוך האתר שלנו. על  להיות כמה שיותר טבעיים כדי שגוגל יחשוב שטובת הגולש היא זו שבאה בחשבון וכי לא בוצעה השתלת לינקים חיצוניים באופן מלאכותי.

בפועל, זה לא באמת קורה ומקדמי האתרים לצד בוני האתרים פיתחו כל מיני שיטות כדי שהלינקים החיצוניים וגם הפנימיים ייראו לאלגוריתם החיפוש של גוגל כמה שיותר טבעיים. יש היום עשרות אולי אפילו מאות דרכים להשיג לינקים חיצוניים לאתר שלנו כמו למשל דרך שיתופי פעולה, דרך קבוצות בפייסבוק העוסקות בהחלפת קישורים, דרך החלפת קישורים בין מקדמים וגם ניתן לרכוש לינקים חיצוניים מאנשים שיש להם תשתית אתרים מגוונת.

 

לינקים חיצוניים מה זה בכלל נותן לי

כאמור, אחד הדברים הכי חשובים לגוגל הוא כל הנושא של קישורים חיצוניים. למה ? משום שגוגל רואה בקישור שמעביר גולש מדף אחד לדף שני כהמלצה. כלומר גוגל מאמין שהתוכן שהגולש קורא שמעניק לו כמובן ידע וסוג של ערך מוסף ועל הדרך גם מעביר אותו לעמוד אחד באתר אחר, נותן לו אקסטרה עזרה, כלומר העמוד הזה עוזר לו לקבל את המידע שאותו הוא חיפש. לכן, ככל שנשקיע ביותר לינקים חיצוניים איכותיים שמגיעים מעמודים רלוונטיים לאתר שלנו, ככה זה יתרום לתהליך הקידום בגוגל. הכי קל להבין איך זה עובד דרך דוגמא.

 

גילי היא קואצ‘רית כבר שנים רבות והיא עוזרת לאנשים להניע תהליכים בחיים. היא עוזרת להם בשינוי קריירה, במעברים בין מדינות, במציאת זוגיות ובתחומים רבים אחרים. היא פונה הן לקהל הפרטי והן לקהל העסקי. גילי מעבירה סוגים שונים של קורסים וסדנאות בבית הספר שהקימה בעצמה לפני חמש שנים שנקרא The Secret For Youre Chane. גילי הקימה לבית הספר ולכל ההכשרות שהיא מעבירה אתר אינטרנט שיעזור לה בשיווק הרעיון. היא הבינה שעליה לקדם את האתר שלה ולכן פנתה למקדם מקצועי. המקדם עשה עבורה ועבור האתר מחקר מילות מפתח והתגלה כי אלו הביטויים שעליה לקדם:

 

  • מציאת זוגיות
  • שינוי קריירה
  • אימון קואצ‘ינג במרכז
  • סדנת העצמה אישית
  • בית ספר לקואצ‘ינג

 

המקדם של גילי הסביר לה שכדאי לה להשקיע בשני סוגים של תכנים:

  1. 10 כתבות ממומנות שתפרסו לאורך 5 חודשים במגזינים ואתרי תוכן נחשבים על בסיס אותן מילות מפתח. מכל 2 כתבות שיתפרסמו בחודש אחד יוצאו שני קישורים חיצוניים שיובילו לאתר שלה.
  2. 50 מאמרים שיתפרסמו בשנה הקרובה באתרים שונים ומגוונים. מכל כתבה ייצאו שני קישורים לאתר שלה.

 

אלו בין הנושאים שנבחרו לכתבות על ידי גילי :

  • איך בוחרים בית ספר לקואצ‘ינג?
  • רוצים להעצים את עצמכם? סדנת העצמה אישית
  • איך משנים קריירה בעשרה שלבים פשוטים?
  • כלואים בתוך עצמכם? הנה הדרכים למציאת זוגיות מאושרת
  • איך לשנות קריירה בלי לשנות את האופי שלכם?
  • התגברות על מחסומים אישיים בעזרת אימון קואצ‘ינג במרכז
  • ועוד…

 

תוך 9 חודשים, גילי הופיעה בעמוד ה-1 בגוגל בארבעת הביטויים מתוך כל החמישה. ככה פחות או יותר זה עובד.

 

קישורים חיצוניים שימו לב: כמו כל תחום, גם התחום של קידום אתרים ובניית קישורים יכול להיות קצת מורכב ומאתגר. המטרה שלכם היא לבנות את אסטרטגיית הקישורים בצורה חכמה שתטיב עם הגולשים שלכם ועם האתר שלכם. לכל תחום יש את הנישות שלו ולכן לא מפרסמים כתבות בכל מקום ובכל מחיר.

אם אין לכם מושג יותר מדי בתחום הזה של קידום אתרים אורגני ולינקים חיצוניים, אנחנו ממליצים לכם להיעזר באיש מקצוע כמו מומחה דיגיטל, מקדם אתרים או חברה מקצועית המתמחה במכירת לינקים חיצוניים.

לינקים חיצוניים מה חשוב לשים לב? כמו שכבר אמרנו, יש כל מיני דרכים להשיג לאתר שלנו לינקים חיצוניים. אבל כדי שגוגל יבין שמדובר בלינקים איכותיים ולא בספאם, יש כמה דברים שמאוד חשוב להקפיד עליהם. הדבר הראשון קשור לכל נושא התוכן. פעם, מה שכותבי תוכן או אפילו מקדמי אתרים היו עושים זה פשוט לשתול את ביטויי המפתח שהם היו רוצים לקדם בלי שום קשר למשפטים.

העיקר שמילות המפתח יופיעו. זה ממש לא הרעיון משום שמאז גוגל עבר המון שינויים. המטרה שלכם היא להוציא את הלינקים החיצוניים מתוך תוכן שהוא איכותי. כדאי שתבינו קישור חיצוני שיוצא מתוך מדריך/מאמר/פוטס/בלוג איכותי הוא קישור חזק ורלוונטי.

לכן, חשוב שהקישורים לא משנה אם הם חינמיים או בתשלום יהיו מבוססים על תהליכי כתיבה איכותיים והפצה של מאמרים ולא על קישורים שיצא מתוך כל מיני דפים לא רלוונטיים שלא מעניינים אף אחד. המטרה שלכם היא בסופו של דבר לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות. דבר נוסף שמאוד חשוב לשים עליו דגש הוא המיקום של התכנים. חשוב שהאתרים שאתם בוחרים יהיו אתרים עם סמכות, אתרים רלוונטיים ולא אתרי ספאם, אתרים ציבוריים או אתרים חינמיים בהם כל אחד יכול לפרסם מה שבא לו.

אם נמשיך בדוגמא של גילי נגלה כי היא פרסמה את המאמרים שלה באתרים מובילים כמו מאקו, כלכליסט, מגזנים מקצועיים, אתרים בהם אנשים מחפשים עבודה ועוד. משם תבוא הישועה. אורך הטקסטים גם הוא חשוב. מצד אחד אנחנו לא רוצים לגרום לגולש להשתעמם ולהרגיש שהמאמר ארוך לו מדי, מצד שני אנחנו כן רוצים להעביר איזשהוא מסר ולכן כמות המילים חייבת להיות מאוזנת.

בדרך כלל נהוג לפרסם תכנים באורך של 500-800 מילים. כדאי גם לוודא שיש חפיפה בין התחום שבו האתר שבו אתם מפרסמים את התוכן עוסק לבין האתר שלכם. כלומר, אם גילי תפרסם את המאמרים שלה בחנות המוכרת ציוד לבעלי חיים, היא פחות תשיג את המטרה שלה.

לעומת זאת, אם היא תפרסם את התכנים שלה באתרים של צעירים שמחפשים שינוי קריירה או לימודים, היא קלעה בול למטרה. חשוב גם שלא ייצאו יותר מדי קישורים מתוך כל מאמר. מקסימום שני קישורים על כל 600 מילים. כדאי גם לגוון ולבחור בכמה חברות המציעות שירות בניית קישורים או במקדם אתרים שיש לו תשתית אתרים ענפה ומגוונת. ככל שמערך הקישורים שלכם יהיה יותר מגוון, ככה זה ייראה יותר טבעי ויותר טוב לתהליך הקידום.

לסיכום, תהליך של בניית לינקים חיצוניים הוא משהו סופר מורכב שצריך בשבילו ידע, ניסיון, מקצועיות, קשרים והרבה מאוד סבלנות. מומלץ בחום להיעזר במקדם או חברה מקצועית שמציעה שירות לבניית קישורים וכך תהליך הקידום האורגני יתאפשר ויתבצע בצורה יעילה וטובה.

לינקים חיצוניים
צילום: freepik

איך לנהל נכון את זמן המסך של הילדים בזמן החופש הגדול | כל הפרטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן