מהו הסטטוס של כלי רכב חשמליים בישראל?

תמונה charging-point

איך הרשויות מקבלות את הטעינה לרכב חשמלי?

כדי לעקוב אחר ההתקדמות של כלי רכב חשמליים בישראל, שאלנו מספר חברות העוסקות בתחום ובנוסף בדקנו את מומלץ המקורות הבאים:

באנר דק אסותא
  1. חברת החשמל לישראל (חברת החשמל): חברת החשמל היא ספקית החשמל העיקרית בישראל והיא מספקת לא מעט מידע על פיתוחי תשתיות טעינה והדרכים המעודכנות ביותר לטעינה דרך החשמל ביתי.
  2. משרד האנרגיה: משרד האנרגיה בישראל הוא מפרסם עדכונים על התקדמות כלי הרכב החשמליים המגמות והעדכונים בתהליכי קבלת אישורים לרכבים ויוזמות נלוות בתוך הארץ.
  3. איגודי רכב חשמלי ואתרי רכב שונים: בישראל קיימים אתרים לרכב חשמלי המתמקדים בקידום והסברה בניידות חשמלית ובעמדות טעינה ביתיות וציבוריות. הם יספקו לכם תובנות לגבי המצב הנוכחי ועתידי של כלי רכב חשמליים במדינה.

ראוי להזכיר כי התקדמות הרכבים החשמליים היא במדינתנו בצמיחה מתמידה ולרוב רוכשי רכב חשמלי מעדיפים אותו מאשר רכב ממונע על ידי דלק.

שאלנו את מנכ"ל חברת עמדות הטעינהcharging-point  , אילו עמדות טעינה לרכב יש כלל?

תשובתו: לעמדות טעינה לרכב חשמלי ישנם כמה סוגים, הנה הם:

  1. עמדות טעינה ביתיות: אלו תצטרכו להתקין בבית עם חשמלאי מוסמך היתרון שהם מאפשרות לבעלי רכבים חשמליים להטעין את הרכב בלילה ובכל שעה זו הדרך הכי נוחה..
  2. עמדות טעינה ציבוריות: בישראל היה קשה למצוא אותם עד סוף שנת 2021 אך כיום הם נמצאות בשטחים ציבוריים כגון חניונים, מרכזי קניות ולאורך רחובות העיר.

אלו עמדות טעינה ציבוריות שבעזרתם תוכלו לשלם פר צריכה אך לאת מיד יש מקום חניה פנוי וזו בעיה בנקודות ביקוש כמו בדרך לאילת.

  1. עמדות טעינה במקום העבודה: מעסיקים רבים החליטו שכדאי לחסוך הרבה כסף בדלק של העובדים בחברה ולכן התאימו את עצמם לכך, הם התקינו עמדות טעינה במקומות העבודה כדי לתמוך בעובדים המחזיקים ברכב חשמלי פשוט וקל. זה מאפשר לעובדים במקום להטעין בבית להטעין בעבודה פגז ונוח לאלו שמגיעים יום יום לעבודה.

איך אני יכול לאתר עמדת טעינה מחוץ לבית?

כדי לאתר עמדות טעינה לרכב באזור שלכם, תוכלו להשתמש באתרים כמו charging-point.co.il שברשותה מפת טעינה ואפליקציה ייעודית לכך התקינו אותה וצאו לדרך.

בנוסף יש עוד פלטפורמות מקוונות שונות ובאפליקציות לנייד המספקות מפות ומידע על עמדות טעינה.

האם גם בעמדות טעינה מחוץ לבית ישנם סוגים שונים?

בטח שיש הבדל והנה הוא.

  1. טעינה איטית: זהו סוג הטעינה האיטי ביותר ובדרך כלל נמצא בחניונים רגילים, והטווח לשעת טעינה הוא כ 30 ק"מ ככה שאם באתם לקניון ל3 שעות תקבלו עוד כ 100 ק"מ.
  2. טעינה מהירה: היא נפוצה בנכסים אסטרטגיים ואו אלו שכדאי להם להשקיע בעמדת טעינה מהירה dc תחנות טעינה ציבוריות מהירות הם לזמן קצר כ 30 דק וכנראה שתצאו מרוצים מהטווח.

תחנות אלו נמצאות בדרך כלל לאורך כבישים מהירים שהמרחקים הם רבים, בתחנות דלק שלהם טעינה ציבורית.

כדי לאתר עמדות טעינה לרכב באזור שלך, תוכל להשתמש באתר צארגינג פויינט כפי שכבר ציינו מעלה, שם תמצאו את רוב את סוגי עמדות הטעינה הזמינות, וגם את עלות הטעינה.

בנוסף, בכל יום או שבוע מצטרפות עוד ועוד עמדות טעינה לערים הגדולות בישראל, כמו תל אביב וירושלים, לכל עיר ומושב יש יוזמות משלהן לקידום עמדות טעינה חשמליות והם במינות שאספקת תשתית טעינה היא מכורח המציאות שמשתנה.

עיריות וחברות מקומיות מתקינות לרוב עמדות טעינה בשטחים ציבוריים ברחבי העיר, בחניונים ובמרכזי קניות שיש ברשותם בכדי להיות זמינים לתושבי העיר או האזור.

מומלץ לבדוק באתר של charging-point לקבלת המידע העדכני ביותר על מיקומי עמדות הטעינה, זמינות וכל עלויות נלוות.

בברכה טל ישראל מנכ"ל צארגינג פוינט

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן