הסיפור שמאחורי המותג מוסקינו

קרדיט לתמונה: pixabay

מוסקינו היא אמנם חברה צעירה יחסית (הכל יחסי…) למותגי האופנה המוכרים בעולם, אך הפכה מהר מאוד לשחקן מרכזי בענף. היום נחשב מוסקינו לאחד ממותגי ההלבשה וההנעלה היוקרתיים והגדולים בעולם. את החברה הקים פרנקו מוסקינו האיטלקי ב 1983 בעיר האופנה מילאנו. הוא לא זכה ליהנות שנים רבות מדי מן החברה שיצר במו ידיו. הוא חי חיים קצרים, נולד  ב 1950 ונפטר ב 1994 מסיבוכי האיידס אך ללא ספק השאיר מורשת מכובדת וחברה שצומחת כל הזמן. החברה ידועה בהתמחותה באביזרי עור כמו נעליים, מזוודות, חגורות ועוד, אך גם באופנה בכלל ובשמים.

באנר דק אסותא

יצירה שהביאה חדשנות בועטת

חברת מוסקינו אינה חברת אופנה קלסית כמו חברות אופנה מובילות רבות במיוחד באיטליה ובאירופה בכלל. מוסקינו פעל תמיד מתוך רחשי ליבו והיצירה שלו אפשרה לו לבטא את המרדנות שבו. הוא נולד בעיירה אבייטגראסו הקרובה למילאנו וברח מבית ילדותו כשהוא בן 17 בלבד. הוא נרשם ללימודי אמנות ושאיפתו הייתה להיות אמן. פרנסתו לאורך שנות לימודיו היתה איורי אופנה. כך קרה לבסוף שעבר מן האמנות לעיצוב או[פנה. הוא לא היה שלם לחלוטין עם עיסוקו באופנה והדבר ניכר ביצירה שלו. הוא עסק באיורי אופנה בחברות אופנה מובילות כמו ורסאצ'ה וקאדט עד שב 1983 הרגיש בשל מספיק להקים את החברה שלו.

כשאופנה וציניות נפגשות…

כאמור, מוסקינו תמיד הייתה שונה מחברות האופנה האייקוניות והוותיקות. ביצירתו הביע מוסקינו לעג מסוים לדרך בה פועל עולם האופנה. הוא הביע באמצעות ההומור והחוצפה שהיו ממאפייניו העיקריים את הבוז שלו לטרנדים שיוצרים בזבוז רב, לעיסוק הרב של חברות במיתוגן כראשונות במעלה בתחומן. מבחינתו לכל אדם יש את הטעם שלו וסגידה לסגנון מסוים והגדרתו בתור "טעם טוב" הייתה זרה לו תמיד והוא הביע את והאג'נדה שלו במוצרי האופנה שזכו לאהבה ופולאריות רבה מצד הצעירים, ואילו הוותיקים והשולטים בתחום לא ממש אהבו את ההתבטאויות שלו וראו בו עוף מוזר.

עיצובים מעוררי מחשבה עם חיוך

מוסקינו לא סתם יצר ולא סתם הביע מחאה. הוא עשה זאת בדרך אלגנטית ועם הרבה הומור. יש לו עיצובים רבים שכוללים כיתובים משעשעים אך חכמים וחדשניים, במיוחד לאותה תקופה, כמו Fashion is full of chic או Rich bitch – כיתוב שהופיע על סריגי קשמיר. הוא ניפץ את בועת החשיבות של בתי האופנה והתייחס גם לעולם וגם לעצמו עם הרבה הומור לצד ניסיון להשפיע ולהוביל למקום טוב יותר כמו שמירה על הסביבה, מסרים נגד אלימות וגם נגד התאכזרות לבעלי חיים. אמנם החברה ידועה באביזרי העור שהיא מייצרת אך כשנה לפני מותו הוציא מוסקינו קו מוצרים ללא עור שהיו עשויים כותנה ירוקה.

מותג אהוב על הסלבס

בתור מותג חצוף, צעיר ונועז, מוסקינו נחשב למותג האהוב על סלבס רבים אך גם על דמויות ייצוגיות וככזה שפריטי האופנה שלו כיכבו במגוון הזדמנויות. עם מעריצות המותג מוסקינו נמנות: הנסיכה דיאנה, מישל אובאמה, גווינת' פלטרו, אווה לונגוריה. גם מדונה נראתה בבגדי המותג בקמפיין שהיה ב 2008 לקידום אלבום, קיילי מינו וגם בביתה של איימי ווינהאוס הייתה שמלה של מוסקינו שנגנבה.

גם לאחר מותו של מוסקינו החברה המשיכה ודהרה קידמה בניצוחה של רוסלה ג'רדיני, העוזרת האישית שלו שהצליחה לשמר את אופיו המיוחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן