עיתונאים צעירים: קורס העיתונות למסלול המחוננים בכיתות ד' הגיע לסיומו

התלמידים והעיתון

'חגיגות סוף שנה במרו"ם' או 'שנת תשפ"א הסתיימה בהצלחה' הן רק שתים מהכותרות לידיעות שעלו בגיליון הראשון של עיתון 'ידיעות מרו"ם'. העיתון, פרויקט הסיום של תלמידי כיתות ד' בתוכנית מחוננים, הוא תוצר של קורס עיתונות שנתי אשר נעשה בחלקו באמצעות הזום. התוצאה מרשימה וראויה להערכה.

באנר דק אסותא

עיתון ידיעות מרו"ם חולק השבוע לתלמידים המחוננים והמצטיינים במרכז לרוח ומדע באשדוד, וחשף גם את כישרונות הכתיבה והעריכה של התלמידים. העיתון אשר נכתב ונערך ע"י התלמידים שחלקו נעשה בלמידה מרחוק, הוא תוצר של קורס עיתונות שנתי, בו נלמדו נושאים שונים בעיתונות ותקשורת, החל מחשיבות העיתונות לחברה דמוקרטית, דרך היבטי אקטואליה ואתיקה ועד לתיאוריות מתחום התקשורת, הכרות עם תיאורטיקנים כמו מרשל מקלוהן ונוספים.

התלמידים למדו על ההבדלים בין עיתונות כתובה לעיתונות משודרת, למדו על מבנה העיתון ועל תפקידים במערכת העיתון, עסקו בתחקיר ובאיתור מידע, איך כותבים ידיעה חדשותית, מה בין כתבה, ראיון או טור אישי ודעה, ולבסוף הם התנסו בכל הנושאים שנלמדו לצורך הפקת העיתון.

לדברי סיגלית בוסקילה, מנהלת מרו"ם: "אני מבקשת להודות לתלמידי כיתות ד' הנפלאים על כתיבת והפקת העיתון. עשיתם עבודה מצוינת. תודה לצוות המורים ולאנשי המרכז ולמינהל החינוך בעיריית אשדוד על שיתוף הפעולה. למורה ענת וינשטיין-ברקוביץ על הובלת הקורס ועל התוצר המיוחד.

במרו"ם אנו גאים להיות מרכז דעת שמעניק לתלמידיו את המיומנויות הנדרשות מאזרח העולם במאה ה-21, בצד פיתוח השפה ואת יכולת ההתבטאות בכתב של התלמידים. חשוב לנו לסייע להם להבין את העולם סביבנו ולהבדיל בין בדיה למציאות, על מנת שיוכלו להיות אזרחים וצרכנים נבונים יותר הן של תקשורת ושל מידע בכלל".

בוסקילה מציינת כי כעורכת האחראית של עיתון, היא הקפידה להעניק לתלמידים חופש פעולה עצמאי. הם בחרו את הנושאים שעניינו אותם ואת התכנים שהעניקו להם ערך מוסף וידע בשלל תחומים. "אין ספק כי הדבר השתלם והוא בא לידי ביטוי בתוצר הסופי – עיתון יוצא מן הכלל, איכותי ומעניין", אמרה לסיכום.

התלמידים והעיתון
צילום: דוברות עיריית אשדוד

 

כמיטב המסורת: הפנינג סוחף לתושבי השכונה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן